Bokanmeldelse – Lonely Planet’s Epic Road Trips of the Americas: Explore the Americas ‘Mye spennende kjøreeventyr

Da min partner og jeg mottok Lonely Planet sin nye bok, “Epic Road Trips of the Americas” i posten The Mail the En annen dag brukte vi en times ideell bort bare å bla gjennom den, lese biter av det, sjekke ut bildene og snakke om mange bilturer i det som hørtes morsomt og interessant ut. Vi fant så mange bilturer å drømme om! Jeg føler at det ville ta en veldig utrulig og fant ut reisende å til og med komme i nærheten av å kjøre alle disse bilturene, men den drømmen er en del av moroa.

Navigere i innholdet

Ikke bare dekker boka USAs bilturer, den dekker også Canada og Sør -Amerika (derav “Amerika” i tittelen). Nord -Amerika er den største delen av boken, som dekker 35 kapitler. I stedet for å være organisert etter region, som kan være intuitivt, er innholdsseksjonen organisert alfabetisk. Først trodde jeg at dette var et av de eneste problemene som gjaldt sinn i denne boken. Men så innså jeg at ikke innholdet organisert av region fikk leseren til å måtte gjøre litt mye mer å søke, lese og oppdage, som til slutt, i en bok om bilturer, er en god ting! Bare for å gi deg et snev av hva jeg mener, handler den første oppføringen om en kjøretur fra Vail til Aspen, Colorado. Denne spesielle stasjonen er ikke organisert av en for Aspen, C for Colorado, V for Vail eller W for Western Region. Det er organisert av en for tittelen på kapittelet “over det store skillet: Vail to Aspen (Co)”. En mindre bekymring.

Her er et eksempel på oppsettet:

Veibeskrivelse
Start // Death Valley Junction
Fullfør // stor furu
Avstand // 160 til 280 miles (357 til 451 km), avhengig av ruten.
Beste tiden å kjøre // vinter og vår er ideell for å utforske Death Valley: Unngå varmen fra midtsommer hvis du kan. Hvor du kan bo // Gateway Towns of Furnace Creek eller Stovepipe Wells har en rekke overnatting.
Hot Ideas // Hovedveiene i Death Valley er asfaltert, men for å utforske områder med backcountry vil du kreve en 4WD med høy klaring. Pakk ekstra bensin, sjekk ekstra dekk og bære forsyninger bare i tilfelle. National Park Service anbefaler at du drikker minst 1 gallon (4 liter) vann per person per dag om sommeren.

VEI TRIP REFERANCE

Det som var mye mer tilfredsstillende, var å sjekke ut noen av bilturene vi hadde tatt, som vestkysten av Maui, som påpekes som å være lik dyrelivet som sjekket turen til å kjøre gjennom Chile. Vi har elsket mange turer vi har tatt på motorvei 101 mellom San Francisco og Seattle påpekte i “Land of Giants: The Pacific Northwest” -turen. Vi lurte på hvorfor vi aldri hadde tatt en biltur til rute 66 (“Bare for spark: Rute 66”) og tatt en beslutning da og der om at vi skulle ta den kjøreturen en dag.

Jeg følte at oppføringene var veldig godt skrevet, selv om de manglet litt detaljer. For eksempel nevner den nevnte Pacific Northwest Drive spesifikt Seattle og byen Forks og Ilwaco i Washington. Den hopper over hver kystby i Oregon til Port Orford, som ligger på den sørlige Oregon -kysten, går deretter ut i California. Men hvis de hadde lagt til detaljer om hvert vakkert sted å stoppe, ville boka være for tung til å hente.

Her er en utsikt nær Cape -skuffelse, som bare ligger et par kilometer fra byen Ilwaco påpekte i Pacific Northwest Drive. Du vil se ubegrensede kjevelåpende visninger som dette langs denne ruten.

Hvert kapittel åpnes med et stort bilde introduksjon om stasjonen og et lite kart over regionen. Det er et helsides bilde, så noen detaljerte bilder for å sette scenen. Bildene har bildetekster, så du ikke lurer på hva som vises, noe som er fint. Den har grunnleggende veibeskrivelse. For Seattle til San Francisco står det Start: Seattle and Finish: San Francisco, men det inneholder også detaljer som vinterkjøring å være litt kjedelig (det er, takket være regn og tåke), men du har fordelen av at vinteren er hval -Seating sesong, og det nevner også at sommeren er travlere med turister (som også er helt sant). Det antyder en restaurant å spise på i Astoria, Oregon, The Bowpicker, en tråler vendte fiske- og chips -sted som ligger i nærheten av Columbia River Maritime Museum og er absolutt verdt å stoppe på.

Det er også et “varmt tips” å stoppe på San Frans’s It’s Tops for en “neon-and-Jukebox-opplevelse.” Etter det er en side med “mer lignende” turer ved å bruke kortere oppskrivninger på tre turer som er like på noen måte, som British Columbia Okanagan Valley, den vindkysten av Oahu og Cape Ann i Massachusetts.

Bestill din egen kopi

Turene appellerer til en rekke reisende, fra romantiske par -kjøreturer til familiereiser som alle vil huske. Oppskrivningene er skrevet fra kompetansen til noen som faktisk har tatt kjøreturen, og hjelper deg å kjenne Challennull